söndag 6 juni 2010

Min snabba potatissallad

När jag inte hinner förbereda och koka potatis för att göra en potatissallad så gör jag en otroligt god, snabb och enkel potatissallad, genvägen är färdig potatissallad på burk. Rydbergs gourmentpotatissallad är perfekt, potatisen är skivad istället för tärnad. Smakar sommar!

Potatissallad a'la åsa
1 pkt rydbergs gourment potatissallad
2 äpplen (skalade och skurna i bitar)
1/2 citron (rivet skal)
1 pkt grovt hackade valnötter (spara några till garnering)
gräslök eller dill
salt
peppar

Till garnering
10 st jordgubbar (skivade)
gräslök eller dill
valnötter (grovt hackade)

Blanda samman alla ingredienser i en bunke och lägg upp potatissalladen på ett serveringsfat, strö över garneringen.

2 kommentarer:

  1. Men jösses så många fina inlägg sen jag sist tittade!!!! har varit på landet i några dagar!! jag ska genast skriva av recept som jag ska ha i min recept bok....a la Åsa!!!! fina bilder du tar..Allt ser sååååå gott ut!!!

    SvaraRadera
  2. Tack! ja detta med en egen blogg är verkligen kul. Lovar att du kommer att älska denna potatissallad!

    SvaraRadera