tisdag 22 juni 2010

Mat i midsommar

Funderar förfullt på vad jag ska fixa för gott till midsommar. Som vanligt är mina planer stora men när midsommar väl närmar sig har jag inte hunnit med allt jag tänkt mig. Här kommer delar av min lista över vad jag hoppas fixa i ordning.

Tänkte att jag skulle försöka mig på att göra denna matiga cheesecake till midsommarlunchen och till det även sill och potatis.
Till kvällen blir det fläskfilé marinerad i min favorit marinad av Jordnötter och kaffebönor och till detta serverar vi min snabba och enkla potatissallad.
Efterrätt blir det troligtvis jordgubbar och glass.

Baka har jag också tänkt, surdegen är matad idag så på torsdag ska jag baka Rågbaguette och Rågsur med äpple och valnötter.

Självklart innebär midsommar massa gott fika och planen är att baka
Knäckig rabarberpaj
Midsommar Cupcakes

Klockan springer iväg när man har kul, jag måste hoppa i säng nu så tyvärr får ni vänta med receptet på cupcakes tills i morgonkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar