tisdag 15 juni 2010

BBQ Chicken

Det blev grillning efter jobbet idag. Åh vilken härlig doft grillen sprider. Jag testade att göra prosciutto inlindad kyckling fylld med gorgonzola. Ett recept jag hittade på i affären medan jag handlade. Alla blev nöjda med resultatet! Sonen älskade kycklingen, mycket gott betyg, ibland blir jag alldeles förvirrad över vad han älskar respektive ratar...

Prociutto inlindad kyckling fylld med gorgonzola
2 personer
2 kyckling fileér
8 st skivor prosciutto
1 bit gorgonzola
timjan
grillolja
8 tandpetare

Lägg 8st tandpetare i blöt. Skär varje kycklingfileén i 4 skivor (jag köpte Guld Fågelns färdig skivade). Lägg en bit gorgonzola på varje skiva och rulla ihop. Rulla in kycklingrullen i en skiva prosciutto och fäst ihop med en tandpetare. Pensla med grillolja och strö över lite färsk timjan. Lägg på grillen och grilla ca 4-5 min på varje sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar