söndag 6 mars 2011

Vaniljbullar

Jag är ständigt på jakt efter det perfekta vaniljbullreceptet, jag vill att de ska smaka så där underbart gott som gammelmormor Hildigards bullar. Jag har nu kommit över en fyllning som är enligt följande

200g smör
1.5 dl florsocker
0.5 dl kok marsanpulver

är det någon av er som testat denna fyllning eller har någon annan vaniljfyllning som ni kan rekommendera?

hade tänkt att baka nu i helgen men istället hamnade mitt huvud i hinken så bullbaket får vänta till nästa helg. Idag blir det soffläge framför vasaloppet och 5 milen. Jag har inte varit magsjuk på ja jag vet inte när, jag är född med ett super immunförsvar men igår fick jag ge vika...huuuu va synd det var om mig.

Middagen fick Johan och Max sköta själv så tyvärr har jag inga bilder, glömde instruera att det ingår obligatoriskt fotografering i köket :-) receptet på gårdagens middag Kyckling med honungsmarinerade rotfrukter och svart ris kommer när jag har smakat på resterna men först måste magen få vila lite till.

Tillbaka till soffan, HEJA SVERIGE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar