onsdag 9 mars 2011

Korvstroganoff

Idag blev det korvstroganoff till middag. Det finns många varianter på denna enkla rätt och jag brukar variera mig efter vad som finns hemma. Denna gången blev det följande.

Korv stroganoff 8 portioner
1 ring falukorv
1 stor gul lök
2 vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
2 msk heinz chilisås
1 msk soja
2 brk krossade tomater
5 dl matlagningsgrädde
salt
svartpeppar
paprikapulver
1 tsk buljongpulver
2 finrivna morötter

Finhacka lök och vitlök. Skiva falukorven i önskat format. Stek lök, vitlök och falukorven i lite smör. Tillsätt övriga ingredienser förutom morötterna. Låt små puttra i 20 minuter. Rör ner de rivna morötterna strax innan servering.
Servera ris eller pasta till.

Min nya gryta är helt underbar, så bra och så snygg, jag njuter varje gång jag lagar mat i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar