torsdag 12 augusti 2010

Kvällens middag

Efter all skräpmat fg vecka efterlyste min kära sambo lite lättare mat. Så till middag blev det denna enkla couscoussallad med kyckling.

Kycklingfilé med couscoussallad 3-4 personer
400 g kycklingfilé
5 dl couscous

1 tsk curry
1 tsk gurkmeja
0.5 dl olivolja
1 liten citron (3 msk pressad saft)
1 vitlöksklyfta
1 paprika, hackad
2 tomater
1 liten rödlök
1 morot
50 g chorizosalami
salt och peppar

Tina kycklingen. Koka couscous enligt anvisningen på paketet med curry och gurkmeja. När couscousen är klar använd en gaffel (lättare att få bort klumparna) och blanda ner olivolja, citron, salt och peppar.

Skär kycklingen i bitar och stek den i lite olivolja tillsammans med den hackade vitlöksklyftan. Krydda med salt och peppar. Låt svalna.

Skär paprikan i bitar, moroten i tunna slantar och tomater i tärningar. Strimla rödlöken och chorizosalamin.


Blanda samman alla ingredienser och servera med en kall sås (ex cream fraiche med lite hackade örter) och toppa med salta jordnötter.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!!!
    Vi har oxå en liknande couscous-röra i vår "reportuar" här hemma...snabbt och gott...helt min melodi...mysigt med Barcelona......mmmmmm moiijto.....det har vi druckigt flera i sommar...min favorit-drink!! Annars har jag ju varit såååå dålig på att blogga i sommar.....ska försöka ta mig i kragen och ta lite bilder på lite fynd här snart....på onsdag så börjar jag jobba igen...ska bli jättekul!!!!!
    Träffade din Elin(Avivs mamma) på Fröken brogren i veckan...hon är så gullig!!
    träffade din son i tisdags på dagis...lika glad som vanligt...Isak blev såååå välkomnad av alla "gamla" kompisar!!! mysigt!!
    ha det bäst!!

    SvaraRadera