torsdag 13 maj 2010

Middagstips

Vad lyxigt det är med en egen liten trädgård. Älskar verkligen min lilla radhusträdgård. Här finns inte mycket men en bra grund för att bli något riktigt bra. Rödvinbärsbusken är gammal och får otroligt mycket bär, rabarberna kommer tidigt till många vänners avundsjuka :-) och nu när jag lagade denna rätt så kom jag på att jag faktiskt har gräslök som är perfekt att skörda.

Hittade detta recept i Arlas gratis folder som finns på bla Ica.

500g kycklingfileér
1 tsk salt
smör
3 dl rabarber i bitar
2-3 dl vispgrädde
1-2 msk honung
2 msk konc kycklingfond (jag tog hönsbuljong för jag hade inget annat hemma)
0.5 tsk sambal oelek
1 st pressad vitlöksklyfta
0.5 dl hackad gräslök

Sätt ugnen på 225 grader. Salta och stek kycklingen i smör i en stekpanna. Lägg kyckling och rabarber i en ugnssäker form. Vispa ihop övriga ingredienser och häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min. Garnera med gräslök.
Vi serverar detta med ris och en grönsallad.

1 kommentar:

  1. Väldigt gott och enkelt! Rabarbern gav en perfekt syrlighet - detta kan vi gärna göra om!/Linda

    SvaraRadera