söndag 20 februari 2011

Fiskburritos

Här om kvällen blev det fiskburritos på menyn. Det blev väldigt gott och det kändes nyttigt! Fast det är samma visa varje gång, jag fyller tortillabrödet till bristgränsen och så rinner nästan allt ur när jag tar första tuggan...jag lär mig aldrig.

Fiskburritos ca 4 portioner
600 g koljafilé
2 krm salt
1 tsk chilipulver
0.5 tsk spiskummin
1 pressad vitlöksklyfta
2 msk olivolja
1 romansallad
1 paprika
2 tomater
1 tråg alfagroddar
3 dl gräddfil
guacamole (gör egen eller köp färdig)
1 lime
8 tortillabröd

Blanda chilipulver, salt, spiskummin, vitlök och olivolja i en bunke. Lägg ner fisken och vänd om så att fisken blir kryddad. Stek fisken i lite olivolja på medelvärme ca 4 min per sida. Grovhacka romansalladen, skär paprikan i tärningar, tomater i skivor, lime i klyftor, häll alfagroddarna i en skål.

Ställ fram grönsakerna, tortilla bröden, guacamole, lime och fisken på bordet. Fördela fisken i trortillabrödet toppa med grönsaker, guacamole, gräddfil och pressa över limesaft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar