onsdag 13 april 2011

Hambugare

Onödig pryl??? Ja troligtvis men burgarna blir perfekta!

Nu ska jag dela med mig det perfekta receptet på hambugare som ni måste testa på grillen i sommar...så enkla och så jäkla goda! Ingredienserna är chockerande få och receptmakaren är Per Morberg. Själv lagade jag dessa på spisen men så fort vädret tillåter kommer det bli mycket BBQ utomhus. Självklart glömde jag att köpa hamburgebröd så det fick bli toastbröd istället men men det funkar lika bra.

Hamburgare 4 st
500 g nötfärs
2 msk worcestershiresås
salt
peppar
santa maria BBQ grillolja allround

Lägg köttfärsen i en bunke och tillsätt salt och peppar. Blanda i worcestershiresåsen och arbeta ihop till en smidig färs. Forma till burgare, pressa hårt så att de håller ordentligt samman. Pensla dem med lite grillolja och grilla 3-4 min per sida. (I Per's recept penslar han dem med olivolja men jag gillar grillolja så det väljer jag istället).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar